11.10.2015

"Świętokrzyski Głos Pana Karpia" wśród najlepszych

"Świętokrzyski Głos Pana Karpia", czyli pismo dla rybaków i przyjaciół rybactwa, wydawane przez nasze Towarzystwo, zalicza się do grona najlepszych polskich biuletynów. Tak 1. października orzekli specjaliści, zasiadający w jury 15. jubileuszowej edycji ogólnopolskiego Konkursu Biuletynów Firmowych, organizowanego przez warszawską agencję doradczą i wydawniczą Agape. W kategorii "najlepszy drukowany biuletyn instytucji" wyżej od naszego rybackiego pisma (o 6 punktów) oceniono jedynie magazyn "Fundusze Europejskie w Polsce", wydawany przez Ministerstwo Infrastruktury i Rozwoju (w składzie redakcji znajduje się 16 osób, u naszym biuletynie 3).

Drugie miejsce dla "ŚGPK" jest ogromnym wyróżnieniem. W konkursie, w kilku kategoriach, od lat biorą bowiem udział pisma wydawane m.in. przez banki, korporacje i instytucje, dysponujące naprawdę poważnymi finansami. Wystarczy wymienić choćby kilka tytułów rywalizujących w innych kategoriach, które razem ze "ŚGPK" znalazły się wśród najlepszych: "Kaleidoscope" (PLL LOT), "Magazyn Mercedes-Benz" (Mercedes-Benz Polska), "Świat Piwa" (Kompania Piwowarska) czy "Świat PZU" (PZU). Okazało się, że mimo nieporównywalnie mniejszego budżetu, z takimi mocarzami też można się zmierzyć. Trzeba tylko mieć pomysł i zapał.

Najbardziej zaskoczyło mnie to, że pasjonaci są w stanie stworzyć biuletyn, który z powodzeniem może konkurować z biuletynem stworzonym przez profesjonalistów - podsumował rywalizację w kategorii drukowany biuletyn instytucji Hubert Zawadzki, członek jury, a zarazem dyrektor ds. public relations agencji Binaria Communications.
Jury, w skład którego wchodzili specjaliści różnych dziedzin, m.in. dziennikarze, wydawcy, medioznawcy i graficy, dokładnie prześwietlili czwarty numer "ŚGPK" ze stycznia tego roku, poświęcony gminom Oleśnica i Rytwiany. Oprócz obszernego reportażu z Gospodarstwa Rybackiego "Rytwiany", prowadzonego przez Wacława Szczoczarza, prezesa Lokalnej Grupy Rybackiej "Świętokrzyski Karp", znalazły się w nim m.in. rozmowy z Piotrem Żołądkiem, członkiem zarządu województwa świętokrzyskiego, z Anitą Mazur, przewodniczką po Pustelni Złotego Lasu w Rytwianach oraz dr. Sławomirem Majem, historykiem ze Staszowa. Nie mogło, oczywiście, zabraknąć fotoreportażu, stałych rubryk poradnikowych oraz kulinarnych specjałów - tym razem przygotowanych przez panie ze Stowarzyszenia Strzegomskiego.

Na co zwracali uwagę członkowie jury? W pierwszej kolejności starali się określić, jak realizowane są cele biuletynu, następnie wnikliwie pochylili się nad językiem pisma i redakcją tekstów, oceniali także grafikę, atrakcyjność wizualną oraz druk i oprawę. Najwyraźniej nasz rybacki magazyn, dodajmy - debiutant w konkursie, przypadł im do gustu, skoro otrzymał 136, 3 pkt. Zwycięzca w kategorii drukowany biuletyn instytucji - wspomniane już pismo "Fundusze Europejskie w Polsce" oceniono na 140,3 pkt, a "Strefę PMI", wydawaną przez PMI Poland Chapter, która uplasowała się na trzecim miejscu, na 126 pkt.

Przypomnijmy, że "Świętokrzyski Głos Pana Karpia" jest dwumiesięcznikiem, ukazuje się od czerwca 2014 roku i porusza tematy - nie tylko rybackie - z obszaru działania Lokalnej Grupy Rybackiej "Świętokrzyski Karp" . Pismo zostało już bardzo ciepło przyjęte w branży rybackiej, w całym województwie świętokrzyskim, a także w różnego typu urzędach, instytucjach i stowarzyszeniach związanych z rybactwem, bo i tam ten biuletyn wysyłamy.