przez r » Pon Wrz 12, 2011 10:29 pm
Kolego leszcz , ciekawe co ty kiedykolwiek zrobiłeś dla polskiego karpia , pewnie tylko tyle że kupiłeś go i handlowałeś na mazurach . To tyle odnośnie oszołomów , teraz kolego Brr , nie chodzi o to kto jest kim i co myśli , ważne są fakty.Czy uważasz że reklama polskiego karpia w podrzędnej telewizji o drugiej w nocy da zamierzony efekt. Do jakiej rzeszy potencjalnych klientów ona dotarła , i ile kosztowała ... , lub migawki w innych programach w godzinach południowych. Polski Karp jaki inne gatunki ryb hodowane w Polsce nie mogą być przedmiotem migawek lub krótkich reklam za kosmiczne pieniądze.
Pierwszą zasadniczą sprawą jest przedstawienie społeczeństwu możliwości spożycia karpia o każdej porze roku , nie tylko w święta .Należy dążyć by ryby śródlądowe stały się powszechnie dostępne najlepiej w postaci garmażu , lub też po wstępnej obróbce .
Kolejną sprawą jest skupienie się na promocji która pozwoli zwiększyć sprzedaż , zapewniając jej ciągłość. Do tego celu bardziej posłużą lokalne promocje organizowane przez cały rok. Przerzucenie pieniędzy z reklam telewizyjnych , na lokalne imprezy promocyjne pozwoliłoby z całą pewnością na dotarcie do szerszej rzeszy konsumentów .
Kolejną sprawą jest współpraca z Lokalnymi Grupami Rybackimi które we własnych budżetach mają środki na wszelkiego rodzaju promocje . Przykładem może stać się LGR który funkcjonuje na moim terenie. W ciągu dwóch miesięcy dwie duże imprezy promocyjne, rzesze ludzi , restauratorów , smażalni itp. Efekt zauważalny od razu.
Kończąc wątek który tylko zarysowałem , uważam że jest wiele metod sprzedaży polskiej ryby, jak i jest wiele metod wypracowania wspólnej strategi rozwoju i promocji . Należy tylko usiąść i wypracować je bez wcześniejszych uprzedzeń i podziałów w gronie prawdziwych rybaków i hodowców. Pozdrawiam.