Statut Towarzystwa Promocji Ryb

 

W statucie Towarzystwa przedstawiliśmy,
jak zamierzamy realizować nasze cele. Chcemy je osiągnąć poprzez:

  • Reprezentowanie interesów rybactwa przed władzamii instytucjami w kraju.
  • Współpracę z instytucjami i organizacjami reprezentującymi interesy rybactwa, przetwórstwa rybnego i wędkarstwa w kraju i za granicą.
  • Opracowywanie i przeprowadzanie kampanii promocyjnych produktów rybnych.
  • Organizowanie targów i wystaw rybackich.
  • Opracowywanie i przeprowadzanie badań rynku rybnego.
  • Prowadzenie szkoleń i doradztwa w zakresie produkcji ryb, ich sprzedaży, przetwórstwa rybnego i konsumpcji ryb.
  • Certyfikowanie ryb i produktów rybnych.
  • Oddziaływanie na rozwój rynku rybnego.

Dotychczasowe działania

Uczestniczyliśmy w wielu spotkaniach i konferencjach rybackich, w dziesiątkach dyskusji na temat rynku rybnego i konieczności wspólnych działań promocyjnych.

Przekonywaliśmy hodowców do zaangażowania się w prace Towarzystwa.

Rozpoczęliśmy także kampanię informacyjną. Przedstawiciele Towarzystwa wystąpili w programach telewizyjnych "Kawa czy herbata", "Pytanie na śniadanie", "Agrolinia" oraz na antenie radiowej Trójki.

Towarzystwo Promocji Ryb

Geneza

Jesienią 2004 roku pomysł założenia towarzystwa służącego promocji rybactwa przybrał realne kształty. Na spotkaniu hodowców karpia z przedstawicielami Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa doszliśmy do wniosku, że musimy zjednoczyć siły, by móc lepiej korzystać z funduszy unijnych i skuteczniej promować produkty rybne.

Stowarzyszenie pod nazwą Towarzystwa Promocji Rybactwa i Produktów Rybnych w ostatecznej formie zostało zarejestrowane latem 2005 roku. Cel naszego stowarzyszenia jest bardzo klarowny i ujęty w jego nazwie. Dążymy także do integracji hodowców istworzenia środowiska, z którym ludzie pracujący w gospodarstwach rybackich będą się identyfikować.

Odnieśliśmy już pierwszy sukces. Programem Towarzystwa zainteresowało się około 70 gospodarstw rybackich, których udział w rynku produkcji karpia wynosi 30

 

Plany na najbliższą przyszłość

Chcemy zintensyfikować działania w mediach oraz kampanię szkoleniową i edukacyjną. W tej kwestii jest wiele do zrobienia, gdyż obecnie ogromna większość Polaków nie wie, gdzie karpie są hodowane, czym się żywią, ile trwa hodowla. Chcemy to zmienić. Zamierzamy prowadzić szkolenia popularyzujące najlepsze praktyki hodowlane oraz przyznawać świadectwa - certyfikaty jakości - gospodarstwom, które przestrzegają norm hodowlanych.

Wspólnie z placówkami badawczymi planujemy opracowywanie nowych technologii hodowli na stawach, by podnieść rentowność gospodarstw rybackich.

Finansowanie

Majątek Towarzystwa powstaje ze składek członkowskich, darowizn, spadków, zapisów, dochodów z własnej działalności, dochodów z majątku stowarzyszenia oraz z ofiarności publicznej ("Statut Towarzystwa Promocji Ryb").